Co je vzdělávací program pedagogických dovedností a proč se ho zúčastnit?

Vzdělávací program pedagogických dovedností (VPPD) účastníkům nejen přiblíží stěžejní poznatky vysokoškolské didaktiky založené na evidence-based přístupu, ale umožní jim i přicházet s vlastními otázkami či tématy a společně na ně hledat odpověď. Po jeho absolvování budou absolventi schopni daleko lépe a reflektovaněji naplánovat svoji výuku i celý předmět, budou obeznámeni se základy efektivní výuky, vyzkouší si celou řadu výukových metod a naučí se, podle čeho vybrat tu nejvhodnější. V neposlední řadě pak odejdou s výrazně posíleným učitelským sebevědomím.

„Myslím si, že kurz by měl absolvovat každý vyučující na vysoké škole, kvalita výuky by šla nepochybně hodně nahoru.“

„Rychlé, obsažné, praktické“

„Užitečný kurz, přinese mnoho dovedností a užitečných informací.“

Vzdělávací program pedagogických dovedností je určen jak pro začínající, tak pro zkušené učitele, kteří chtějí svou výuku posunout na vyšší úroveň. Vychází nejen z letitých zkušeností, které mají s výukou a školením jeho lektoři, ale také z evidence-based přístupů k vysokoškolské výuce.

Na konci programu budou účastníci schopni:

– vysvětlit základní principy kvalitní výuky a evidence-based přístupů ve vzdělávání a vyvodit z nich důsledky pro svou výuku
– zdůvodnit důležitost růstového myšlení, bezpečného prostředí pro učení a respektující komunikace
– vysvětlit principy efektivního učení, fungování pozornosti a paměti; použít příklady efektivního dotazování
– analyzovat proces výuky, s důrazem na postupy aktivizace všech studujících
– uvést příklady několika typů motivace a použít konkrétní postupy pro motivování a aktivování studujících
– naplánovat svou výuku s ohledem na soulad mezi cíli předmětu, hodnocením výsledků učení a průběhem výuky
– formulovat vlastní otázky, týkající se znalostí, dovedností, postojů a hodnot spojených s výukou
– zdůvodnit význam společného hledání odpovědí a kolegiálního sdílení

Program je zacílen na rozvoj kompetencí podle Rámce pro efektivní výuku na Univerzitě Karlově, a to zejména na pilíře I. (Plánování a příprava výuky) a II. (Vedení výuky). Dále jsou v programu vytvářeny předpoklady pro rozvoj pilířů III.-VI.

Přejít nahoru