Efektivní výuka

Standardy efektivní výuky na Univerzitě Karlově jsou pojmenovány v Rámci pro efektivní výuku na UK. Základní premisou tohoto dokumentu je výuka založená na důkazech, tj. Evidence-based teaching. Tento přístup vychází z výběru a aplikace výukových metod, strategií či postupů ověřených a podložených vědeckými důkazy.

Rámec pro efektivní výuku na UK slouží jako:

  • přehled aspektů efektivní výuky, zdroj informací a inspirací pro neustálé zlepšování pedagogické práce
  • orientační mapa, která poskytuje informace o tom, na co se lze zaměřit, chci-li zlepšovat svou výuku
  • ukazatel pro centra podpory výuky a pro lektory programů pedagogických kompetencí
  • přehled mezioborových kompetencí, které by měly vzdělávací programy pedagogických kompetencí na UK pomáhat rozvíjet

Jednotlivé oblasti kompetencí Rámce vyrůstají z jeho základu, který je představován odbornými kompetencemi a hodnotami. Rámec lze tedy přirovnat k chrámu, ve kterém odbornost a hodnoty představují základy, na kterých stojí následujících šest pilířů, šest oblastí kompetencí.

Pro hlubší seznámení doporučujeme přečíst si celý dokument.

Scroll to Top